Måndag hela veckan

Ja, det var en intressant måndag... Mona och Margot tittade förbi Chalmers (sant) och bytte några ord (sant), uppenbarligen hade de hört ryktena om att vi var där och ville hälsa på (obekräftat). Våra favorit-M&M:s var på sitt bästa humör och Mona dristade sig faktiskt att, inför några utbytesstudenter, lägga ut texten lite om hur vi ska stärka samhörigheten inom EU (på engelska nota bene): "Aj dånt bäliv in dö junajted stejts åf joråp". Hon trodde inte heller på en gemensam flagga (sic) eller andra symboler. Margot såg lite orolig ut och hoppade in med ett: "dö måst impårtant fing is to solv dö praktikal problems". Roger that.

Tja, sedan var det mer möten, inkl. ett föredrag av Frank Andersson om utbyggnaden av vårdcentraler, vilket var både intressant och en smula ironiskt eftersom jag upptäckte att jag fått vintersjukan (ni vet vad jag menar) när jag kom hem. Frank har nog besökt lite väl många vårdcentraler är jag rädd. Sedan dess har det varit Groundhog day varje dag. Men nu är jag på bättringsvägen...

andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En statlig enhetsskola

Kvarteret som sprängdes